Wednesday, December 9, 2020

თემატური მატრიცა საგანში - ჩვენი საქართველო, თემა: აჭარა

 თემატური მატრიცა საგანში  - ჩვენი საქართველო, თემა: აჭარა


საგანი : ჩვენი საქართველო

კლასი: V

თემა:  აჭარა

საათების სავარაუდო რაოდენობა: 10

თემასთან დაკავშირებული საკვანძო შეკითხვები:

·         როგორ დაარსდა ბათუმი? როგორი იერსახე ჰქონდა მას ისტორიულ წარსულში?

·         როგორ აისახება ომისა და მშვიდობის შედეგები (მაგ.: ისტორიული ნანგრევები, საზღვრების ცვლილება, მოსახლეობის ცვლილება) ბათუმის ისტორიასა და ყოფაზე?

·         რას და როგორ მოგვითხრობს შემორჩენილი ძეგლები ბათუმის ისტორიაზე (მაგ.: ისტორიული უბნები და ძეგლები?)

·         როგორია ბათუმის თვითმმართველობის ისტორია?

·         რით განსხვავდება ერთმანეთისგან ქალაქის და თვითმმართველი ქალაქის ფუნქციები?

·         რა ფაქტორები განაპირობებს ბათუმის ტურისტულ მიმზიდველობას?

თემასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები: 

·         1881 წელს, იწყება ბათუმის ბულვარის ისტორია.

·         ბათუმის ბულვარი აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ფარგლებში ყველაზე ვიზიტირებადი და სახასიათო ღირსშესანიშნაობაა.

·         ბათუმის თვითმმართველობას საფუძველი 1888 წელს ჩაეყარა.

·         აჭარის საქართველოს შემადგენლობაში დაბრუნების შემდეგ (1877-1878 წლების რუსეთ-ოსმალეთის ომის შედეგად) ქალაქის მმართველობა დავალებული ჰქონდა ბათუმის ოლქის უფროსს, ხოლო მთელს საქალაქო მეურნეობას უძღვებოდა საპოლიციო სამმართველო 

·         1878 წლიდან ბათუმი თავისუფალ სავაჭრო ზონად გამოცხადდა და ,,პორტო-ფრანკოს'' სტატუსი მიენიჭა  რამაც უცხოური კაპიტალის მოზიდვასა და ქალაქის აღმავლობას შეუწყო ხელი.

·         1888 წლის 28 აპრილს ბათუმს თვითმმართველობის სტატუსი მიენიჭა. 

·         XX საუკუნის დასაწყისში ბათუმი და მთლინად სამხრეთ-დასავლეთ საქართველო ეკონომიკურად ერთ-ერთი დაწინაურებული მხარე იყო განვითარებული საქალაქო მეურნეობით.

·         აჭარის გასაბჭოების შემდეგ ქალაქის თავკაცები ხელისუფლების მიერ ინიშნებოდნენ. 1997 წლიდან საქართველოში ადგილობრივი თვითმმართველობა და მათ შორის, მერის თანამდებობა არჩევითია.

·         ბათუმის შესახებ პირველი ცნობები ძვ.წთ-ის მე-4 ის ბერძენი ფილოსოფოსის არისტოტელეს ნაშრომებში გვხვდება. იგი შავი ზღვის სანაპიროზე კოლხეთში მდებარე ქალაქს ,,ბათუსის" სახელით მოიხსენიებს.

თემის ფარგლებში დასამუშავებელი საკითხები:

·         ბათუმის ისტორია

·         ბათუმი - თვითმმართველობის ისტორია

·         ბათუმი - ტურისტული ქალაქი

 

საკითხი: ბათუმის ისტორია

ქვეცნება/ქვეცნებები: ავტონომიური რესპუბლიკა, ქალაქი, დასახლებული პუნქტი, საზღვარი, ისტორიული ძეგლი.

საკვანძო შეკითხვები:

·         როგორ დაარსდა ბათუმი? როგორი იერსახე ჰქონდა მას ისტორიულ წარსულში?

·         როგორ აისახება ომისა და მშვიდობის შედეგები (მაგ.: ისტორიული ნანგრევები, საზღვრების ცვლილება, მოსახლეობის ცვლილება) ბათუმის ისტორიასა და ყოფაზე?

·         რას და როგორ მოგვითხრობს შემორჩენილი ძეგლები ბათუმის ისტორიაზე (მაგ.: ისტორიული უბნები და ძეგლები?)

 

 

სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები:

 

დრო, სივრცე და ცვალებადობა

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები: (აქტივობები, რესურსები)

 

ეტაპი I:

 

ეტაპი II:

 

ეტაპი III:

 

კომპლექსური დავაების პირობა და კრიტერიუმები:

წაიკითხეთ რესურსი, მოამზადეთ პრეზენტაცია თემაზე: „ბათუმის ისტორია

     ნათლად წარმოაჩინეთ:

         ბათუმის დაარსება;

          ბათუმის ისტორიული იერსახე;

      ომისა და მშვიდობის შედეგები ბათუმზე;

       ბათუმის თანამედროვე იერსახე;

 

 

 

 

 

 

 

საკითხი:

ბათუმი - თვითმმართველობის ისტორია

ქვეცნება/ქვეცნებები: დასახლებული პუნქტი, ქალაქი, თვითმმართველი ქალაქი;

 

საკვანძო შეკითხვა / საკვანძო შეკითხვები:

·         როგორია ბათუმის თვითმმართველობის ისტორია?

·         რით განსხვავდება ერთმანეთისგან ქალაქის და თვითმმართველი ქალაქის ფუნქციები?

 

 

 

 

 

   

სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები:

 

დრო, სივრცე და ცვალებადობა

 

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები: (აქტივობები, რესურსები)

 

 

ეტაპი I:

 

ეტაპი II:

 

ეტაპი III:

 

კომპლექსური დავალების პირობა და კრიტერიუმები:

წაიკითხეთ რესურსი, მოამზადეთ წერილობითი მოხსენება თემაზე: „ბათუმი - თვითმმართველი ქალაქი

ნათლად წარმოაჩინეთ:

 ბათუმის თვითმმართველობის ისტორიის მნიშვნელოვანი ფაქტები;

ქალაქის და თვითმმართველი ქალაქის ფუნქციები;

 

 

საკითხი / საკითხები:

ბათუმი - ტურისტული ქალაქი

ქვეცნება/ქვეცნებები: ტურიზმი, რეკრეაციული სივრცე;

საკვანძო შეკითხვა:

 

·         რა ფაქტორები განაპირობებს ბათუმის ტურისტულ მიმზიდველობას?

 

 

სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები:

 

დრო, სივრცე და ცვალებადობა

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები:

(რესურსები, აქტივობები)

 

ეტაპი I:

 

ეტაპი II:

 

ეტაპი III:

 

 

 

 

კომპლექსური დავალების პირობა და კრიტერიუმები:

წაიკითხეთ რესურსი, მოამზადეთ პრეზენტაცია თემაზე: „ბათუმი - ტურისტული ქალაქი

ნათლად წარმოაჩინეთ:

ბათუმის, როგორც ტურისტული ქალაქის მიმზიდველობის განმაპირობებელი ფაქტორები.

 

No comments:

Post a Comment

კომპლექსური დავალების ბარათი, სამოქალაქო განათლება, საბაზო საფეხური

საგანი: სამოქალაქო განათლება თემა: ინდივიდი და საზოგადოება (თემატური ბლოკი)                სამიზნე ცნება - სოციალიზაცია ...