მოძრავი ხმელეთი
სამიზნე ცნება - დედამიწა და გარესამყარო შედეგები: ბუნ.საბ. 1, 4. |
საკითხი - მოძრავი ხმელეთი ქვეცნებები: მოძრავი ხმელეთი: პანგეა; ლითოსფერო; დანალექი, ბაზალტური და გრანიტული შრეები; ოკეანური და
კონტინენტური ქერქი; ფილები; ვულკანი; მიწისძვრა; მთა; რუკა; ჰიპოთეზა;
მეცნიერი; კონტინენტი; სანაპირო. მიწისძვრა: მიწისძვრა; მიწისძვრის ბიძგი; რიხტერის 12 ბალიანი სკალა; სეისმოგრაფი;
მიწისძვრის აქტიური რაიონი; უსაფრთხოება; ცუნამი; ტალღა. ვულკანი: ვულკანი; მაგმა; კრატერი; მოქმედი და ჩამქრალი ბულკანი; საკვანძო შეკითხვა: როგორ ვაჩვენო და ავუხსნა ჩემს მეგობრებს ინფოგრაფიკის საშუალებით, თუ როგორ და რატომ მოძრაობს ხმელეთი? რა შედეგები მოსდევს ხმელეთის მოძრაობას? |
კომპლექსური
დავალების პირობა შენმა სკოლამ გამოაცხადა
საინფორმაციო ბუკლეტების კონკურსი
თემაზე - დედამიწის ზედაპირის ცვლილება. კონკურსში მონაწილე
3 საუკეთესო ბუკლეტი დაიბეჭდება და გამოიფინება მოსწავლეების მიერ შექმნილი რესურსების
ყოველწლიურ სასკოლო გამოფენაზე.
საუკეთესო ნამუშევრების
ავტორები, ასევე მიწვეულნი იქნებიან თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში, გეოგრაფიის
კათედრის მიერ ორგანიზებულ ინტერაქციულ საჯარო ლექციაზე მოსწავლეებისთვის, თემაზე
- დედამიწის ზედაპირის ცვლილება. ინფოგრაფიკის შექმნა მოძრავი ხმელეთის შესახებ. დავალებაში
ნათლად წარმოაჩინეთ: ·
თქვენი
არგუმენტირებული პასუხი კითხვაზე მოძრაობს თუ არა ხმელეთი; ·
რა
იწვევს ქერქის მოძრაობას; ·
რა არის
მიწისძვრა და რა იწვევსმას; ·
რას
უწოდებენ მიწისძვრის კერას და ეპიცენტრს; ·
როგორია
მიწისძვრის დროს უსაფრთხოების წესები; ·
როგორ
ხდება ვულკანის ამოფრქვევა; ·
რა არის
კრატერი; · რომელ ვულკანს უწოდებენ მოქმედს და რომელს ჩამქრალს; |
პრაქტიკული რჩევები მოსწავლეებისთვის კომპლექსურ
დავალებაზე მუშაობისთვის: გაეცანით
მასალას, რაც საკითხის გააზრებაში დაგეხმარება. (1) მოამზადეთ არგუმენტები მსჯელობისთვის
თემაზე: მოძრაობს თუ არა ხმელეთი? (2) ააგეთ
ასოციაციური რუკა თემაზე: მიწისძვრის დროს უსაფრთხოების წესები (3) შეავსეთ
ცხრილი თემაზე: ჩამქრალი და მოქმედი ვულკანები წარმოადგინეთ თქვენი კვლევის ეტაპები. რესურსი 2 - დედამიწის ისტორია, ვიდეო გაკვეთილი https://www.youtube.com/watch?v=lGA4A1L9w-E რესურსი 3 - ფილების მოძრაობა მანტიაში - ვიდეო გაკვეთილი https://www.youtube.com/watch?v=joboZcR8JKA რესურსი 4 - რეკომენდაციები, როგორ მოვიქცეთ მიწისძვრის დროს https://www.youtube.com/watch?v=3BWSFZP53MI რესურსო 5 - სახანძრო - უსაფრთხოების სასწავლო ვიდეორგოლი https://www.youtube.com/watch?v=i5RiIjgPoZY რესურსი 6 - უსაფრთხოების წესები ხანძრის დროს https://www.youtube.com/watch?v=bqH55R0kmWw
რესურსი 7 - როგორ მოვიქცეთ მიწისძვრის დროს? https://www.youtube.com/watch?v=-5cKVEvdGPI რესურსი 8 - ვულკანის ამოფრქვევა ისლანდიაში - https://www.youtube.com/watch?v=BDiWMr3sufE რესურსი 9 – 10 ყველაზე საშიში ვულკანი მსოფლიოში - https://www.youtube.com/watch?v=aQipNS_NagU პრაქტიკული რჩევები მასწავლებლებისთვის: ·
გაეცანით რესურსის
და კლასის საჭიროებებიდან გამომდინარე მოახდინეთ მისი მოდიფიცირება. ·
კომპლექსური
დავალების პირობა გააცანით მოსწავლეებს. ·
დაუანონსეთ
მოსწავლეებს საკითხი და პროდუქტი, რომელიც უნდა შექმნან კომპლექსური
დავალების ფარგლებში. ·
გააცანით
მოსწავლეებს რესურსი. ·
საკითხზე მუშაობის
პროცესში მოიფიქრეთ და განახორციელეთ აქტივობები შემდეგი ქვეცნებების
და საკითხთან დაკავშირებული საკვანძო შეკითხის დამუშავებისთვის. ·
თითოეული აქტივობა, რომელსაც
განახორციელებთ კომპლექსური დავალების ფარგლებში, დაუკავშირეთ
კომპლექსური დავალების მიზანს და გაითვალისწინეთ, რომ თითოეული აქტივობა
უნდა ეხმარებოდეს მოსწავლეს კომპლექსური დავალების პროდუქტის შექმნაში. ·
კომპლექსური
დავალების შეფასება ხდება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასებით, SOLO ტაქსონომიით. |
სასარგებლო ბმულები მასწავლებლებისთვის:
1) ზოგადი განათლების რეფორმა https://www.youtube.com/watch?v=k3A_OuNZ7UQ&t=104s
2) სოლო ტაქსონომია
https://www.youtube.com/watch?v=8KGW7gGmLsY&t=44s
3) კონსტრუქტივიზმის
თეორია https://www.youtube.com/watch?v=p-KsbCbe9z8
4) სამიზნე ცნებები
https://www.youtube.com/watch?v=9Z5hgNNzR_s&t=17s
5) საგნობრივი
სტანდარტი
https://www.youtube.com/watch?v=3eyvwW5mWdk&t=24s
6) როგორ შევქმნათ
კომპლექსური დავალების ბარათი https://www.youtube.com/watch?v=fDNv8sGsRfs&t=55s
7) როგორ განვახორციელოთ
კომპლექსური დავალება https://www.youtube.com/watch?v=RUm8K42TAyk&t=74s
8) როგორ გამოვიყენოთ
განმავითარებელი შეფასება https://www.youtube.com/watch?v=UD_CPWA51jk&t=90s
9) როგორ შევქმნათ
და გამოვიყენოთ თემატური მატრიცა https://www.youtube.com/watch?v=Bhd7tZ_Ge18&t=184s
No comments:
Post a Comment