როგორ შევქმნათ კომპლექსური დავალების ბარათი
№ |
კომპლექსური
დავალების ბარათის შემადგენელი ნაწილები |
რეკომენდაცია |
მაგალითი |
1 |
სამიზნე
ცნება |
სამიზნე ცნებებთან დაკავშირებით, პირველ რიგში უნდა
აღვნიშნოთ რომ საბაზო საფეხურზე გეოგრაფიაში გვაქვს 5 სამიზნე ცნება და ყველა კლასში დასამუშავებელი თითოეული თემის
ფარგლებში უნდა დამუშავდეს ხუთივე მათგანი. თემა შედგება საკითხებისგან. კომპლექსურ
დავალებას ვქმნით რომელიმე კონკრეტულ საკითხზე, და მისი საშუალებით
ვამუშავებთ ერთ ან რამდენიმე სამიზნე ცნებას. სამიზნე ცნების და მისი მკვიდრი წარმოდგენების რაიმე
სახით ცვლილება არ ხდება. |
მოსახლეობა და მეურნეობა; მდგრადი
განვითარება; |
2 |
შედეგები |
საგნობრივი
სტანდარტი, საბაზო საფეხურზე, გეოგრაფიაში შედგება 13 ერთეულისგან,
ან 13 შედეგისგან რომელსაც უნდა მივაღწიოთ
საბაზო საფეხურზე სწავლა- სწავლების გზით. კომპლექსური დავალების ბარათში, სამიზნე ცნებასთან ერთად უნდა მივუთითოთ საგნობრივი სტანდარტიდან
რომელი შედეგის მიღწევაზე ვართ ორიეტირებულნი. ბუნებრივია რომ სამიზნე ცნებები და საგნობრივი სტანდარტის შედეგები ერთმანეთს უნდა უკავშირდებოდეს. |
გეო.საბ.3.
სხვადასხვა ტიპის წყაროდან (რუკა, ფოტო,
ცხრილი, გრაფიკი, დიაგრამა, აერო და კოსმოსური სურათები, მულტიმედია
საშუალებები) ინფორმაციის ამოკითხვა და გაანალიზება; კვლევის შედეგების ცხრილების,
გრაფიკების და დიაგრამების სახით წარმოდგენა. გეო.საბ.7. ბუნებრივი პირობებისა და
რესურსების ზეგავლენის გაანალიზება მოსახლეობის სამეურნეო საქმიანობასა და
ცხოვრების წესზე; გეო.საბ.8. მოსახლეობის ძირითადი მახასიათებლების (ბუნებრივი
და მექანიკური მოძრაობა, სტრუქტურა, სიმჭიდროვე, განსახლება) ცვალებადობის
გამომწვევი მიზეზებისა და შედეგების გააზრება; გეო.საბ.9. ცალკეული გეოგრაფიული ერთეულების (კონტინეტი,
რეგიონი, ბუნებრივი ზონა, ლანდშაფტი) კომპლექსური დახასიათება; გეო.საბ.11. მდგრადი განვითარების
გარემოსდაცვითი, სოციალური და ეკონომიკური მნიშვნელობის გააზრება მოსახლეობის
კეთილდღეობისთვის; |
3 |
საკითხი |
საკითხთან დაკავშირებით უნდა აღვნიშნოთ რომ მას ვირჩევთ საგნის წლიურ პროგრამაში მოცემული თემებიდან.
თითოეულ
თემას შეესაბამება საკითხების წყება, რომელთა დამუშავების
გზითაც ვამუშავებთ თემას და სამიზნე ცნებებს.
ვაღწევთ საგნობრივ სტანდარტს. |
თანამედროვე ბრაზილიის ეკონომიკური გზა |
4 |
საკვანძო
შეკითხვა |
საკვანძო შეკითხვები - გახლავთ ის შეკითხვები რომლებზე პასუხებიც ყველა მოსწავლეს უნდა ჰქონდეს
კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის შედეგად. |
რამ განაპირობა ბრაზილიის ეკონომიკის განვითარების თავისებურებები? რატომ არსებობს მკვეთრად გამოხატული სოციალური-ეკონომიკური უთანასწორობა
ბრაზილიაში? |
5 |
ქვეცნებები |
ყველა იმ ცნების, საკითხის, ტერმინის ერთობლიობა,
რომლებსაც ვამუშავებთ კომპლექსური დავალების
ბარათის საკითხის დამუშავების დროს. |
ბრაზილიის ეკონომიკის სტრუქტურა (მრეწველობა, ენერგეტიკა, სოფლის
მეურნეობა, ტრანსპორტი, მომსახურების სფერო, ვაჭრობა). ეკონომიკა. ეკონომიკური
კრიზისი. ინფლაციის დონე. მაკროეკონომიკური სტაბილურობა. მთლიანი შიდა პროდუქტი.
ექსპორტი. იმპორტი. მეურნეობის დარგი. ბუნებრივი რესურსები (წყლის
რესურსები, ნოყიერი ნიადაგები, საძოვრები, მინერალურ - სანედლეულო ბაზა). შრომითი
რესურსი. ეკონომიკურად აქტიური მოსახლეობა. მოსახლეობის სტრუქტურა. აგლომერაცია (სან
- პაულუს, რიო - დე - ჟანეიროს, ბუენოს აირესის, მეხიკოს), ფაველა, ახალი
ინდუსტრიული ქვეყანა. ქვეყნის ჰუმანური
განვითარების ინდექსი. |
5 |
პირობა |
პირობის შექმნის დროს უნდა გავითვალისწონთ რომ ის იყოს: 1-საინტერესო 2-ნათელი
და მკაფიო 3-პირობაში უნდა ჩანდეს რა არის კომპლექსური დავალების პროდუქტი, ანუ რა უნდა შექმნას მოსწავლემ
კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის პროცესის შედეგად. 4 - ამასთან, ჩვენს მიერ შექმნილი დავალების პირობა
უნდა ითვალისწინებდეს ჩვენი მოსწავლეების
ასაკობრივ თავისებურებებს, და საჭიროებებს. |
ბრაზილია ეკონომიკური განვითარების სტრატეგიითა
და ტემპით საკმაოდ საინტერესო ქვეყანაა. წაიკითხეთ რესურსი და მოამზადეთ 2-5
წუთიანი ვიდეორგოლი ან პოსტერი თანამედროვე ბრაზილიის შესახებ. |
6 |
შეფასების კრიტერიუმები |
შეფასების კრიტერიუმებში, ნათლად და მკაფიოდ უნდა გავწეროთ თუ რა უნდა გაითვალისწინონ და წარმოაჩინონ მოსწავლეებმა კომპლექსური
დავალების პროდუქტში. |
·
ბრაზილიის ხელისუფლების მიერ ქვეყნის
ეკონომიკური აღმავლობისთვის გადადგმული
ნაბიჯები; ·
თანამედროვე
ბრაზილიის ეკონომიკის მდგომარეობა, ეკონომიკის პრიორიტეტული დარგები და ამ
პრიორიტეტულობის განმაპირობებელი ფაქტორები; ·
მოსახლეობის ცხოვრების დონე და მოსახლეობის
ფენებს შორის არსებული მკვეთრი სოციალურ-ეკონომიკური განსხვავების გამომხატველი
მოცემულობები; მთავრობის ხედვა ქვეყნის მდგრად განვითარებისთან
დაკავშირებით. |
7 |
რჩევები მოსწავლეებისთვის |
მაქსიმალურად ნათელი და კონკრეტული გზებისა და რეკომენდაციების ერთობლიობა მოსწავლეებისთვის
დავალების შესასრულებლად. |
წარმოადგინეთ თქვენი კვლევის ეტაპები. |
8 |
რჩევები
მასწავლებლებისთვის |
გაეცანით
რესურსს და კლასის საჭიროებებიდან გამომდინარე მოწოდებული რესურსიდან შეარჩიათ შესაბამისი სტატიები. კომპლექსური დავალების პირობა გააცანით მოსწავლეებს.
დაუანონსეთ მოსწავლეებს საკითხი და პროდუქტი, რომელიც უნდა შექმნან კომპლექსური
დავალების ფარგლებში. გააცანით მოსწავლეებს თქვენს მიერ არჩეული სტატიები
რესურსებიდან. საკითხზე
მუშაობის პროცესში მოიფიქრეთ და განახორციელეთ აქტივობები შემდეგი ქვეცნებების და საკითხთან დაკავშირებული საკვანძო შეკითხვების დამუშავებისთვის.
თითოეული აქტივობა,
რომელსაც განახორციელებთ კომპლექსური დავალების ფარგლებში, დაუკავშირეთ კომპლექსური დავალების მიზანს და გაითვალისწინეთ,
რომ თითოეული აქტივობა უნდა ეხმარებოდეს
მოსწავლეს კომპლექსური დავალების პროდუქტის შექმნაში. კომპლექსური დავალების
შეფასება ხდება მხოლოდ განმავითარებელი
შეფასებით, SOLO ტაქსონომიით. |
|
9 |
რესურსები |
რესურსების მომზადების დროს უნდა გავითვალისწინოთ
რომ მივუთ ითოთ მხოლოდ გადამოწმებული და ვალიდური ინფორმაცია. ამასთან რესურსი უნდა იყოს მაქსიმალურად სრულყოფილი საკითხის და სამიზნე ცნებების დამუშავებისთვის.
გავითვალისწინოთ მოსწავლეების ინტერესები და საჭიროებები. სასურველია კომპლექსურ დავალებას ერთვოდეს სხვადასხვა ფორმის მაგ: როგორც ტექსტური ისე ფოტო, ვიდეო, მასალა, სტატისტიკური მონაცემები,
თემატური რუკები და ა.შ. |
https://educationalprojects2020.blogspot.com/2020/10/viii_92.html https://educationalprojects2020.blogspot.com/2020/10/blog-post_2.html |
როგორ შევქმნათ კომპლექსური დავალების ბარათი - ვიდეო
ინსტრუქციის სანახავად იხ. ბმული: https://www.youtube.com/watch?v=fDNv8sGsRfs&t=212s
No comments:
Post a Comment